Home » Boekrecensie: My Shredded Lifestyle van Merijn Schoeber

Boekrecensie: My Shredded Lifestyle van Merijn Schoeber

door de Redactie van MNLK

“De ultieme gids naar jouw droomlichaam” is de belofte die het dieetboek My Shredded Lifestyle op zijn cover maakt. In slechts 8 stappen legt de afgetrainde auteur uit hoe jij net als hem een dream physique kunt kweken. Volgens hem kun je namelijk een fit lijf hebben terwijl je zo af en toe nog steeds kan genieten van een vette hamburger en een lekker biertje. Dat klinkt té goed om waar te zijn!

Merijn startte in 2009 met het aanpakken van zijn gezondheid en lichaam en dit heeft hem een aantal jaren daarna doen besluiten om te stoppen met school. Dit om zich volledig te focussen op zijn lichaam en zijn Youtube-kanaal. Al snel kwam Merijn erachter dat het behalen van een droomlichaam nog niet zo eenvoudig was als het leek.

Hierdoor is hij veel onderzoek gaan doen om erachter te komen wat nodig is om op een ‘natuurlijke’ wijze je droomlichaam te behalen. Dit heeft geleid tot het boek ‘My Shredded Lifestyle’. Dit boek is het werk van meer dan 6 jaar onderzoek en experimenteren.

Merijn Schoeber (23), vooral bekend van het Youtube-kanaal Student Aesthetics (nu Merijn genaamd), heeft door de jaren heen een zéér imposant lijf opgebouwd. Hij heeft tegelijkertijd ook een leuke business gecreëerd, met onder andere een Youtube-kanaal vol met handige tips, een social media following van maar liefst 300.000 volgers en het dieetboek My Shredded Lifestyle.

Hij is ook volledig – zoals hij dat noemt – ‘natty’, oftewel; er zijn géén steroïden aan te pas gekomen. Merijn heeft ondanks dat hij geen anabolen gebruikt, toch een jaloersmakende body. Zo’n lijf willen we allemaal wel, maar hoe? Hoe creëer je zo’n body zonder niet te leven als een doodsaaie monnik? Merijn legt het graag uit in zijn nieuwe boek My Shredded Lifestyle.

Maak kennis met My Shredded Lifestyle en Intermittent Fasting

Merijn combineert Intermittent Fasting (periodiek vasten) met een gevarieerd eiwitrijk dieet en wekelijks diverse stevige workouts. In zijn boekwerk van 14 hoofdstukken en 136 bladzijden licht hij toe hoe je Intermittent Fasting toe kan passen, hoeveel calorieën je exact moet eten, hoe je om moet gaan met alcohol, hoe je jouw voeding tot macronutriënten kunt ontleden en hoe het nou zit met cheatmeals en refeeds. Ook deelt hij diverse voorbeelden van eet- en workoutschema’s. Diverse mythes worden tevens ontkracht, waaronder dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag zou zijn (dit blijkt dus helemaal niet waar te zijn!).

Zijn ‘if it fit’s in your macro’s’-filosofie is tevens ook een geschenk uit de hemel, want dit betekent dat je zo nu en dan nog steeds zonder schuldgevoel kan genieten van een dikke hamburger, vette pizza of lekker biertje. Op Instagram heb ik Merijn regelmatig bij de McDonald’s gespot!

► ►In dit artikel lichten we toe hoe Intermittent Fasting werkt.

My Shredded Lifestyle is een naslagwerk – hoewel versimpeld – voor ieder die op een gezonde manier fitter wil worden. De boodschap is helder en de tips zijn praktisch en direct inzetbaar. Het boek is helaas wel ietwat slordig opgemaakt. Er zitten veel blanco bladzijden in (die makkelijk anders ingedeeld hadden kunnen worden), de spelfouten zijn op vier handen te tellen en de inhoud is niet bijster riant. Dit zou allemaal geen kritiek zijn als het boek een prijs had van zegge €15. My Shredded Lifestyle kost echter het dubbele.

Wél lezen als je; de basics wil leren begrijpen van workouts, gezonde voeding en intermittent fasting, zodat je er zelf ook mee aan de slag gaat.

Niet lezen als je; zelf afgetraind, fit. slank en gezond bent. Dan snap je het spelletje al.

Koop het boek My Shredded Lifestyle hier