The Online Lifestyle Magazine 

Business & Luxury #MNLK

3 tips voor het creëren van een uniek bedrijfsfilmpje!

2 Mins read

Beeld zegt meer dan duizend woorden! Een bedrijfsvideo is een krachtig marketinginstrument waarmee je je merk, producten of diensten kunt promoten. Maar als er zoveel video’s zijn, hoe zorg je er dan voor dat die van jou opvalt? Lees verder voor onze top drie tips voor het maken van een unieke bedrijfsvideo die de aandacht trekt én resultaat oplevert:

#1 Vertel een verhaal

De beste manier om contact te maken met je publiek is door een verhaal te vertellen. En dan bedoelen we niet zomaar een verhaal; we bedoelen een verhaal dat herkenbaar, emotioneel en boeiend is. Je bedrijfsvideo moet over meer gaan dan alleen gefilmde beelden van je producten of diensten in actie. Laat je publiek zien wat jouw bedrijf uniek maakt en waarom ze zouden moeten geven om wat jij doet. Als je je richt op het vertellen van een verhaal, krijg je een bedrijfsvideo die écht uniek is! Wil je wel graag je boodschap overbrengen, maar wil je liever niet zelf jouw verhaal vertellen? Huur dan met gemak een stemmenbureau in!

#2 Wees authentiek

In het huidige tijdperk van Social Media en “perfecte” levens verlangen mensen meer dan ooit naar authenticiteit. En er is geen betere manier om je publiek te laten zien dat je echt bent dan door authentiek te zijn in je bedrijfsvideo. Of je nu een kijkje achter de schermen van je bedrijf laat zien of echte getuigenissen van klanten laat zien, zoek manieren om je video te doordrenken met eerlijkheid en uniekheid. Als je authentiek bent, zullen mensen je opmerken – en dat is belangrijk als je een bedrijfsvideo wilt maken die opvalt.

#3 Toon wat persoonlijkheid

Wat voor bedrijf je ook hebt, het is belangrijk om wat persoonlijkheid te tonen in je bedrijfsvideo. Tenslotte doen mensen zaken met mensen – niet met bedrijven! Geef je video dus wat persoonlijkheid en laat het karakter van je bedrijf doorschemeren. Of je nu wat humor in het script gebruikt, Nederlandse voice over inhuurt of de kijkers een kijkje geeft in de cultuur van je werkplek, het tonen van wat persoonlijkheid is essentieel als je een gedenkwaardige bedrijfsvideo wilt maken. Volg gewoon deze drie eenvoudige tips en je bent goed op weg om een geweldige eerste indruk te maken bij potentiële klanten. Nee, het maken van een succesvolle bedrijfsvideo hoeft niet moeilijk te zijn – we wensen je veel succes!

Feedback: info@mnlk.nl

Lees ook: