Home » Boekrecensie: FIT (van Arie Boomsma!)

Boekrecensie: FIT (van Arie Boomsma!)

door de Redactie van MNLK

Fit zijn, iedereen wil het, bijna niemand is het. Toch kan de gemiddelde man met een druk bestaan ook door kleine stappen te nemen fitter worden. Arie Boomsma snapt dat als geen ander!

De afgetrainde presentator, ondernemer auteur Arie Boomsma (Instagram) is  een graag geziene gast als het gaat om fitness en gezondheid. De goedlachse en boomlange sportman heeft zijn strepen verdient in de sportwereld. Zo heeft hij meerdere gyms (Vondelgym in Amsterdam), presenteert hij diverse workshops en adviseert hij op televisie hoe mensen gezonder kunnen leven. Al zijn kennis doopte hij in het boekje FIT.

Simpel, praktisch en helder

In 143 bladzijden vertelt Arie in zeer heldere taal uit hoe je de bovengenoemde aspecten op een gewenst niveau kunt krijgen. Met allerlei handzame praktische tips licht hij toe hoe je beter zult slapen, vaker zult sporten, gezonder zult eten, leuker in de omgang zijn,  meer in het nu zult leven en uiteindelijk een gelukkiger mens zult worden. En dat is wat we allemaal graag willen!

Voor iemand als ik, die al bijna 50 boeken over persoonlijke ontwikkeling en gezondheid heeft gelezen, honderden artikelen heeft doorspit en duizenden video’s heeft bekeken, is het boek FIT nogal basic. Dat klinkt als kritiek, maar is het eigenlijk niet. Arie neemt je namelijk terug naar de basis. En de basis is goed slapen, voedzaam eten en regelmatig bewegen. Zo simpel is het eigenlijk. De uitvoering is echter lastig en daar heeft Arie tientallen tips voor.

Voor wie is dit boek?

Het boek leest heel lekker weg. Binnen 3 uurtjes heb je het boek al doorgespit. Je zult ongetwijfeld net als ik een twintigtal zinnen arceren en een handvol tips per direct gaan implementeren. Dit boekje is een aanrader voor mannen die weinig tot geen kennis van fitness, voeding en gezondheid hebben. Dit is een bijbel voor de futloze man die met een bierbuik en driedubbele wallen zich afvraagt waar het mis is gegaan.

Voor iemand die al 3-4x per week in de sportschool staat, altijd keurig 8 uur slaap pakt, weet welke macro’s hij binnenkrijgt, aan intermittent fasting doet en zich klaarstoomt voor een Strongmanrun is het allemaal bekende koek.

Wél lezen als je; serieus fit(ter) wil worden en handvaten zoekt

Niet lezen als je; al behoorlijk fit bent en best veel weet over fitness en gezondheid