De beste workout oefeningen voor buiten

Workout oefeningen voor buiten

Wil jij ook genieten van de buitenlucht maar weet je niet zo goed wat voor oefeningen je kunt doen? Speciaal voor jou één van de beste workouts / oefeningen voor buiten. Hierbij kan je denken aan de welbekende push-ups en squats, tot aan de Stair climber en Burpees.

Tips voor de beste workout oefeningen voor buiten

De warm-up

Om het lichaam te laten wennen aan de inspanning doe je natuurlijk eerst een warm-up. Dat doe je in de sportschool toch ook? Een betere warm-up dan joggen bestaat niet. Ren 15 minuten op een rustig tempo. Je gaat te hard zodra je hijgt of niet meer kunt praten. Zoek een rustige plek uit (een park met gras is ideaal) om de volgende oefeningen te kunnen doen:

Squats

De squat is DÉ oefening in de sportschool om de beenspieren te trainen. Squats met slechts je lichaamsgewicht zijn echter zwaar genoeg om je beenspieren flink uit te putten. Start je buiten workout met 50 squats. Ass to the grass!

Push-ups

Push-ups zijn onmisbaar in een goede workout in de buitenlucht. Met een push-up train je alle spieren in de lichaam, natuurlijk de armen en borst, maar ook je core- en beenspieren worden flink aangepakt met push-ups. Zijn push-ups nog te zwaar voor je? Voer ze dan uit op je knieën in plaats van je voeten.

Stair climber

Trillen je armen al van alle push-ups? Kun je geen push- up meer doen? Duw je dan nog even lang genoeg omhoog voor 50 stair climbers. Blijf in push-up positie en breng zo snel mogelijk je knieën om en om richting je kin. Voel je de buikspieren branden?

Burpees

Oké, laat je uitgeputte lijf maar zakken op het heerlijke gras. Hijg een paar keer, duw je bovenlijf dan omhoog en spring op terwijl je met je handen boven je hoofd klapt. Dat was één burpee. Laat jezelf weer zakken en herhaal nog 9 keer.