The Online Lifestyle Magazine 

Business & Luxury #MNLK

De Rolex GMT-Master II “Pepsi”

2 Mins read

In 1955 bracht Rolex de eerste horloge op de markt met een rood-blauwe wijzerplaat met een 24 uur weergave. Deze horloge kreeg al snel de bijnaam “Pepsi “. De nieuwe Pepsi GMT-Master vertegenwoordigt de reïncarnatie van de klassieker in zijn oorspronkelijke vorm.

De Rolex GMT-Master II “Pepsi”

In het begin werden de kleuren gebruikt om onderscheid te maken tussen de dag- en nachttijden van de tweede tijdzone. Deze en andere specificaties voor het horloge kwamen van Pan American Airways, op wiens verzoek dit model is gemaakt. In die tijd maakten nieuwe straalvliegtuigen intercontinentale vluchten korter en populairder. En het toegenomen aantal vluchten verhoogde ook de vraag naar horloges met een tweede tijdzone. Naast de uitstraling van een pilotenhorloge droeg de hoge mate van herkenning van de gekleurde ring bij aan de populariteit van de GMT-Master.

Tijdelijke stopzetting van de productie

Door technische problemen werd de productie van de Pepsi tijdelijk stopgezet. Dit had te maken met de keramische grondstof dat niet verenigbaar was met het staal dat gebruikt werd. In 2014 was Rolex toch in staat om de gewenste rode kleur te maken, en het bedrijf herintroduceerde de geliefde rood-blauwe Pepsi wijzerplaat op een wit-goudig horloge. De prijs van meer dan 40.000 dollar was te hoog voor veel fans van stalen Rolex sporthorloges. In 2018 reageerde Rolex met een aangepast model en een forse prijsdaling.

Rolex Pepsi GMT

panlertb / Shutterstock.com

Geliefd, gewenst, onbereikbaar is de De Rolex GMT-Master II “Pepsi”

Met zijn prijs van 9250 dollar wordt de stalen GMT-Master Pepsi in het midden van de prijsklasse geplaatst. Er zijn zuinigere productiealternatieven met een tweede tijdzone, maar ook duurdere, maar als het gaat om waardevastheid kan bijna niemand concurreren met Rolex. Sinds juni 2018 wordt dit nieuwe uurwerk in beperkte aantallen geleverd, en de weinige stukken die via online veilingen worden doorverkocht, kosten minstens twee keer zoveel als nieuwe. De vraag overtreft het aanbod enorm.

De komende jaren zal het moeilijk zijn om een Pepsi te kopen bij een gelicentieerde dealer, omdat de wachtlijsten al vol zijn.

Rolex deed een schot in de roos met zijn nieuwe heruitgave van de blauw-rode GMT-Master in staal. Omdat het ontwerp de afgelopen 60 jaar weinig is veranderd, is het horloge een klassieker geworden met een tijdloze uitstraling in plaats van alleen maar vintage. Het zou geweldig zijn als Rolex bestellingen zou kunnen leveren aan iedereen die zegt: “Ik neem een Pepsi! ”

En dan nu de unboxing van het horloge:

Check ook -> De duurste Rolex horloges ter wereld
Check ook -> Trendy sieraden voor mannen

Feedback voor de redactie: info@mnlk.nl

Related posts
Business & Luxury #MNLK

De Rolex GMT-Master II "Batman"

1 Mins read
De Rolex GMT-Master is een Rolex horloge dat is ontworpen om twee verschillende tijdzones tegelijkertijd te tonen. De Rolex GMT-Master werd in…