De workout routine van Cristiano Ronaldo

Workout routine Cristiano Ronaldo
cristiano barni / Shutterstock.com

“Mix het allemaal door elkaar”, is een van de dingen die Cristiano Ronaldo regelmatig roept als hem gevraagd wordt naar zijn fitnesstraining. Afwisseling zorgt ervoor dat hij constant uitgedaagd wordt, dit houdt hem en zijn lichaam fit en scherp. Zijn weekroutine bestaat uit warming-up, voetbaltraining, cardio work-outs en krachttraining. Dit houdt de beroemde atleet in topvorm. Iedereen weet hoe het lichaam van Cristiano Ronaldo eruit ziet.

Niet alleen fysiek is het belangrijk voor Ronaldo om fit te blijven. Hij werkt ook hard aan het fris blijven van zijn mentale gesteldheid. Hij zei ooit dat het belangrijk is om zowel je geest als je lichaam te trainen. “Mentale kracht is net zo belangrijk als fysieke kracht en zal je helpen om je doelen te bereiken. Combineer de fysieke en mentale trainingen met een goed dieet en genoeg slaap per nacht en succes is gegarandeerd!

Zou je liever net ook zo’n lijf willen hebben? Natuurlijk zit zijn spieropbouw net zo gebeiteld in zijn genen als zijn voetbaltalent, maar dankzij het volgende schema liggen zijn six-pack, zijn hamstrings en zijn strakke borstpartij binnen jouw mogelijkheden. Dit is het work-out schema van Cristiano Ronaldo:

Cristiano Ronaldo 5 daagse work-out schema

Maandag: Circuit training

Herhaal 3 keer het volgende circuit:

  • Barbell Squat – 8 herhalingen
  • Box Jump – 10 herhalingen
  • Breed sprong – 8 herhalingen
  • Jumping Lunge – 8 herhalingen voor elk been
  • Zijsprong van been op been – 10 reps

Dinsdag: Rust

Woensdag: Circuit training

Herhaal 3 keer het volgende circuit:

  • Burpee Pullup – 10-15 herhalingen
  • Bench Dips – 20 herhalingen
  • Pushups – 20-30 herhalingen
  • Medicine Ball Toss – 15 herhalingen
  • Push Press – 10 herhalingen

Donderdag: bovenbenen en cardio

  • Power Cleans – 5 herhalingen, 5 sets
  • Sprints – 200-meter 8x

Vrijdag: Buikspieren en core

  • One-Arm Side Deadlift – 5 herhalingen per arm, 3 sets
  • Dumbbell One-Legged Deadlift – 10 herhalingen, 2 x
  • Knee Tuck Jump – 10-12 herhalingen, 3 x
  • Overhead Slam – 10-12 herhalingen, 3 x
  • One-Leg Barbell Squat – 5 herhalingen, 2 x
  • Hanging Leg Raise – 10-15 herhalingen, 3 x

Zaterdag: rustdag

Zondag: cardio

  • Touwspringen – 10 sets met 1 minuut tussen sets
  • Sprinten met weerstand – 50 meter per keer, 10 sets

Bron: https://manofmany.com/lifestyle/fitness/cristiano-ronaldos-football-diet-workout-plan

Feedback voor de redactie: info@mnlk.nl.

Leestip -> Verdiensten Ronaldo
Leestip -> Een dag een dieet volgen (Ronaldo)