Een home workout schema voor vrouwen

Workout schema voor vrouwen

Wil je je conditie als vrouw gemakkelijk thuis opkrikken? Dan heb je geluk! Er bestaan immers heel wat oefeningen die je zelf kan doen, gewoon met je lichaamsgewicht, om je spieren te verstevigen en lichaamsvet te verliezen. Thuis sporten is een stuk gemakkelijker dan naar de sportschool gaan en daarbij heb je eigenlijk even veel mogelijkheden om het goed te doen. Klaar om in vorm te geraken? Hieronder vind je een doeltreffend workout schema om je billen, armen en benen strakker te maken!

Het beste home workout schema voor vrouwen

Dit schema bestaat uit een aantal oefeningen, die je na elkaar uitvoert en in meerdere cycli. Op die manier kan je in een relatief korte tijd toch intensief sporten. Je kiest natuurlijk zelf of je na elke oefening rust neemt of meteen doorgaat, en dat hangt ook van je huidige conditie!

Oefening 1: Walking lunges

Bij deze benen- en billenoefening zet je één been voor je met de knie geplooid, en het andere achter je met de knie geplooid. Vanuit die positie stap je als het ware vooruit met je achterste been, waarna je weer door je knieën plooit en de beweging herhaalt.

Oefening 2: Push-ups

Push-ups zijn perfect voor het verstevigen van je schouders, borst en armen. Je kan jezelf opdrukken door je door je armen te laten zakken met je benen gestrekt achter je, maar het is ook mogelijk om de oefening iets gemakkelijker te maken en op je knieën te blijven steunen.

Oefening 3: Squats

Wil je stevige en sterke billen, dan zijn squats onmisbaar. Om een squat te doen sta je rechtop met je voeten iets breder dan schouderbreedte, waarna je je bovenlichaam naar beneden laat zakken en jezelf met je beenspieren weer omhoog duwt.

Bovenstaande drie oefeningen zijn één circuit, dat je zonder (of met minimale) rust doorloopt. Je kan zelf kiezen hoe veel circuits je doet, maar een minimum van 4 is aangeraden om thuis in weinig tijd een intensieve home workout te doen!