The Online Lifestyle Magazine 

Drinks & Food #MNLK

Waarom je vaker de keuze zou kunnen maken voor eiwitmaaltijden

1 Mins read

Hoewel eiwitten in de meeste voedingsmiddelen zitten die je elke dag consumeert, is het voor veel mensen een verkeerd begrepen onderdeel als het op je voeding aankomt. In deze blog kun je allerlei handige tips lezen hoe je eiwitten het beste in kunt nemen.

In welke producten komen eiwitten voor?

De meeste dierlijke eiwitbronnen, zoals zuivel, eieren, vis, vlees en gevogelte, leveren een gezonde hoeveelheid aminozuren waar een lichaam voldoende brandstof uit kan halen. Echter hebben plantaardige eiwitbronnen zoals noten, groenten, granen en bonen in veel gevallen een of meer van de essentiële aminozuren. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je alleen maar dierlijke producten moet consumeren om op deze manier de juiste aminozuren te krijgen.

Waar profiteer je van door eiwitten in te nemen

Eiwit geeft je iedere dag weer de nodige dosis energie om fris en fruitig uit bed te komen en de hele dag goed te kunnen functioneren. Omdat een te hoge dosis aan eiwitten schadelijk kan zijn voor mensen met diabetes of een nieraandoening, is het van cruciaal belang om iedere dag de juiste hoeveelheid eiwitten eten.

Eiwitten zorgen er altijd voor dat je immuunsysteem naar behoren functioneert, onderhoudt de gezondheid van het hart en je ademhalingssysteem en versnelt het herstel na inspanning. Zorg er daarom voor dat je niet alleen vlak voor je training eiwitten inneemt, maar ook een halfuur tot een uur na de training.

Het kan bijdragen aan het helder denken en het kan herinneringen verbeteren. Ook kan het je humeur verbeteren en je weerstand tegen stress, angst en depressie vergroten. Je hebt langer een ‘vol’ gevoel en hierdoor blijf je ook beter presteren tijdens een intensieve workout.

Een gezond uiterlijk begint met een gezond innerlijk

Behalve dat het noodzakelijk is om je gezond en energiek te voelen, is proteïne ook belangrijk voor je uiterlijk. Het eten van hoogwaardige eiwitten kan je helpen een gezonde huid, nagels en haren te behouden, spieren op te bouwen en vetvrije massa te behouden tijdens het dieet. Al met al genoeg redenen om vaker de keuze te maken om eiwitmaaltijden te nuttigen!

Feedback: info@mnlk.nl

Lees ook: Een fullbody workout met een medicine ball

Related posts
Sport & Lifestyle #MNLK

De betekenis van voedingssupplementen bij sport

2 Mins read
Voedingssupplementen zijn al jaren populair. Voorstanders zeggen dat voedingssupplementen een “must” zijn, omdat onze moderne, bewerkte voeding niet voldoende stoffen meer bevat….
Drinks & Food #MNLK

Lactosevrij eiwit

2 Mins read
Of u er nu bewust voor kiest om geen dierlijke producten te consumeren of u bent gediagnosticeerd met lactose-intolerantie, het kan zijn…
Sport & Lifestyle #MNLK

Je spieren herstellen na een training; hoe doe je dat?

2 Mins read
Op het moment van je training heb je vaak niet in de gaten dat je spieren er een enorme klap van gaan…