The Online Lifestyle Magazine 

Drinks & Food #MNLK

Wat zijn de beste eiwitsnacks?

2 Mins read

Heb je last van een rommelende maag en wil je graag een tussendoortje eten dat voldoende eiwitten bevat? Kies dan voor een eiwitrijke snack. Een eiwitrijke snack zorgt ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt en dat je een nieuwe portie energie krijgt (die niet binnen een half uur weer verdwenen is). Wat voor eiwitrijke snacks kun je dan het beste eten? We hebben er een aantal voor je op een rij gezet.

Eiwitsnacks

Pompoenpitten

Pompoenpitten zijn kleine eiwitbommen en ideaal om te eten voordat je gaat trainen. Een handvol pompoenpitten levert je al ongeveer 12 gram aan eiwitten op. Kan het nog simpeler?

Notenboter

Neem een groene appel of een stuk selderij en snij deze in stukken. Vul ze met een notenboter, zoals amandelboter, walnootboter of cashewboter. Strooi er vervolgens wat amandelen of rozijnen overheen en je hebt een heerlijke eiwitrijke snack.

Gemengde noten

Ben je onderweg en krijg je trek? Dan is een zakje of een bakje met gemengde noten de ideale eiwitrijke snack. In pistachenoten en amandelen zitten de meeste eiwitten, dus zorg ervoor dat je altijd een aantal van deze noten in je bakje hebt. Hou je meer van zoetigheid? Dan kun je de noten combineren met een paar stukjes gedroogd fruit.

Een eiwitshake

Makkelijk te maken en rijk aan eiwitten is natuurlijk de eiwitshake. Ben je een beetje zat van de simpele eiwitshake, mix dan je eiwitpoeder met de smaak chocolade dan eens met ijsblokjes en een kop koffie. Hou je niet van koffie, dan kun je er ook voor kiezen om sinaasappelsap te mengen met vanille eiwitpoeder en een paar ijsblokjes.

Hummus dip

Hummus is gemaakt van kikkererwten en zit bomvol met eiwitten. Heerlijk om een hummus dip te combineren met een paar stukjes wortel, komkommer of paprika.

Kaasplank

Dol op kaas, maar wil je liever niet teveel aankomen in gewicht? Kies dan voor één stukje kaas die minder vet is en combineer het met geroosterde amandelen, druiven en volkoren toastjes.

Gekookt ei

Eet je nog niet voldoende eieren? Dan kun je best een keer een ei als eiwitrijke snack eten. Je kunt heel gemakkelijk een aantal eieren koken en ze vervolgens bewaren in de koelkast. Krijg je dan zin om te snacken, dan ligt er altijd een eiwitrijke snack voor je klaar.

Pindakaas met banaan

Een volkorencracker of een rijstwafel besmeren met pindakaas, een paar stukjes banaan erover heen snijden en bestrooien met kaneel en je hebt een heerlijke eiwitrijke snack.

Leestip -> De best verkochte eiwitten & Whey Proteïne