Wat zijn de beste shakes voor spiergroei?

Shake voor spiergroei

Spiermassa opbouwen is in theorie eigenlijk heel erg simpel. Zorg ervoor dat je voldoende zware gewichten lift en eet voldoende calorieën (meer dan je verbrandt). In de praktijk is het toch wat ingewikkelder. Naast een grote hoeveelheid aan gezonde voeding is het volgen van een strakke workout routine erg belangrijk. Die gezonde voeding, daar laten veel mensen het nog wel eens afweten. Om dit op te lossen kun je dagelijks een super eiwit shake drinken; een gezonde maaltijd die zorgt voor het opbouwen van je spiermassa, snel te bereiden is en die je binnen no time achterover gooit.

Check dit smaaktest filmpje eens:

De beste shakes voor spiergroei

Wat gaat er in een super eiwitshake?

Belangrijke ingrediënten van zo’n super eiwitshake zijn melk, fruit, eiwitpoeder, noten, groenten, ijs en noten; om spiermassa op te kunnen bouwen is dit eigenlijk alles wat je nodig hebt. In zo’n super eiwitshake gaan zo’n 400 tot 700 kilocalorieën, dus je kunt het ook nog eens vergelijken met een flinke maaltijd.

Alles wat je nodig hebt om spiermassa op te bouwen zit in deze shake. Denk aan koolhydraten, eiwitten, vitamines, vetten en mineralen. Daarnaast is het ook nog eens hartstikke simpel om zo’n eiwit shake te maken. Gooi alles in een blender en klaar is je spier opbouwende maaltijd. Op deze manier weet je ook nog eens precies wat je allemaal binnen krijgt. Zo’n super eiwit shake heeft net zoveel voedingsstoffen als een spier opbouwende maaltijd bestaande uit vlees, groente en rijst, alleen is een shake iets gemakkelijker om te bereiden.

3 verschillende eiwitshakes
Voorbeelden van eiwitshakes

De bereiding

Allereerst doe je 350 ml melk of water in een blender. Voeg hieraan toe een of twee scheppen eiwitpoeder. Voeg vervolgens de groente toe, een a twee handjes is voldoende. Kies je voor bijvoorbeeld boerenkool of spinazie, dan krijg je gelijk voldoende van je dagelijkse hoeveelheid vitaminen en mineralen binnen, zonder dat het veel smaak toevoegt aan je shake.

Daarna voeg je dezelfde hoeveelheid fruit toe. Bananen zorgen voor extra calorieën, terwijl bosbessen goed zijn voor de antioxidanten. Maar ook mango, appels, dadels en ananas doen het goed in een eiwit shake. Daarnaast is een gezonde portie vet belangrijk. Voeg cashewnoten, amandelen of walnoten toe aan je shake voor de gezonde vetten.

Check dit filmpje ook eens over eiwitshakes & spieren:

Eiwitpoeder en maatschepjes

Feedback voor de redactie? -> info@mnlk.nl