Zo train je thuis je biceps zonder gewichten

Biceps trainen zonder gewichten

Een van de meest getrainde spiergroepen bij mannen zijn de armen en dan met name de biceps. Een paar goed gevormde biceps zijn nog steeds een teken van gezondheid en kracht. Als iemand aan je vraagt om je spierballen te laten zien dan worden steevast de biceps aangespannen.

Thuis jouw biceps trainen zonder gewichten?

Om je biceps te trainen heb je in de sportschool heel veel verschillende apparaten, dumbbells en halters. De gewichten kun je natuurlijk ook gebruiken als je thuis wilt trainen. Maar wat nou als je de biceps thuis wilt trainen, maar je hebt geen gewichten in huis? Wat doe je dan? Dan volg je gewoon de volgende tips om je biceps te laten groeien:

Pull ups voor biceps training

De pull up is één van de beste krachttrainingsoefeningen die er bestaat. Veel mensen doen de pull up als training voor de rugspieren. Maar om jezelf op te trekken zijn nog veel meer spieren nodig. Eigenlijk is een pull up bijna een full body work-out. Een van de vele spiergroepen die getraind wordt door het doen van pull ups zijn de biceps. Focus maar eens op je biceps terwijl je jezelf optrekt. Zie je hoe ze aangespannen worden?

Pull ups kun je doen met de handen in verschillende posities, handpalmen naar voren gewezen, naar binnen en naar je toe. Deze posities zorgen ervoor dat verschillende spieren in de biceps getraind worden. Varieer dus regelmatig!

Push ups voor biceps training

Een andere klassieke krachttrainingsoefening is de push up. Ook voor deze full body work-out zijn veel meer spieren nodig dan alleen de borstspieren. De biceps worden flink aangepakt tijdens het doen van push ups. Ook voor push ups geldt de positie van je handen bepaald hoe de biceps worden getraind. Probeer maar eens push ups te doen op je vuisten en voel hoezeer je biceps worden aangespannen.

Het voordeel van deze oefeningen

Het voordeel van de pull up en push ups is dat niet alleen de biceps enorm worden getraind. Je traint met twee oefeningen je hele lichaam!

Biceps trainen met push ups